Report 20.10.2010
Pārskata periods (no 01.07.2010. līdz 01.10.2010.):
Kopš 2004. gada 15. martā, kad interneta portālā Ziedot.lv tika uzsākts projekts „Vecmāmiņām un vectētiņiem” kopumā ar ziedotāju atbalstu „Drošības pogas” pakalpojumu saņēmuši 123 veci un vientuļi cilvēki vai cilvēki ar invaliditāti, kuri paši nevarēja atļauties apmaksāt pakalpojumu un pamatojoties uz neatbilstību kādam no pašvaldību kritērijiem, nevarēja pretendēt uz sociālo dienestu palīdzību vai tādi, kuru tuvinieki dažādu iemeslu dēļ nevarēja šo pakalpojumu apmaksāt. Pateicoties ziedotāju atbalstam šiem cilvēkiem kopumā tika dāvāti 3 402 mēneši drošības un sirdsmiera. Kopumā projekta laikā veco cilvēku atbalstam tika izlietoti 40 272,00 latu.
Laika periodā no 01.07.2010. līdz 01.10.2010. pateicoties ziedotāju atbalstam „Drošības pogas” pakalpojums tika nodrošināts 23 cilvēkiem. Atskaites perioda projektā „Vectētiņiem un vecmāmiņām” tika izlietoti 828,00 lati.
Liels paldies ziedotājiem, kuri visiem tik grūtajā laikā atrod līdzekļus un vēlēšanos palīdzēt veciem un vientuļiem cilvēkiem.
Projekts „Vecmāmiņām un vectētiņiem” dod iespēju veciem, vientuļiem cilvēkiem vai cilvēkiem ar invaliditāti dzīvot savās mājās, ierastā vidē, nepārtraucot viņu ierasto ikdienu un justies drošībā. „Drošības pogas” pakalpojums šiem cilvēkiem sniedz drošības sajūtu, ka viņus sadzirdēt, uzklausīs un palīdzēs 24 stundas diennaktī. Viņi vairs nebaidās pārvietoties dzīvoklī izmantojot palīgierīces (staigulīti un ratiņkrēslu), tā ilgāk saglabājot savu neatkarību, no vajadzības pēc citu cilvēku palīdzības ikdienas dzīvē.
„Drošības pogas” pakalpojums tiek nodrošināts ar īpašās „Drošības pogas” saziņas sistēmas palīdzību. Katra „Drošības pogas” pakalpojuma saņēmēja dzīves vietā tiek uzstā’dita atbilstoši viņa vajadzībām ieprogrammēt „Drošības pogas” saziņas iekārta un klientam izsniegta signālpoga (aproces vai kulona veidā).
Nepieciešamības gadījumā klientam atliek tikai nospiest signālpogu (vientulības, nedrošības vai baiļu sajūta, nokritis, slikta pašsajūta, nepieciešams sazināties ar ģimenes ārstu vai kontaktpersonām, nepieciešama ātra medicīniska palīdzība u.c.) un centrāles darbinieks saņemot izsaukumu ar speciālas programmatūras palīdzību, jau zvana brīdī saņems pilnīgu informāciju par zvanītāju un viņa specifiskajām vajadzībām, kas palīdz ātrāk un labāk izvērtēt situāciju un sniegt klientam nepieciešamo palīdzību. Klients ar operatoru var sarunāties no jebkuras vietas viņa dzīvoklī, tas tiek nodrošināts ar „Drošības pogas” saziņas iekārtas palīdzību. Nepieciešamības gadījumā centrāles darbinieks palīdzības sniegšanā iesaista izbraukuma brigādes darbiniekus, kā arī citus (ātro medicīnisko palīdzību, ugunsdzēsējus, policiju).
„Drošības pogas” klientiem drošības sajūtu sniedz arī „Rūpju zvans” un „Atgādinājuma zvans”.
Pārskata periodā izlietoti LVL 828,00